“היום ארבעה ועשרים יום לעומר, שהם שלושה שבועות ושלושה ימים” -תפארת שבנצח
בין אדם למקום:
א’. עזרני היום, להתבונן עד כמה אתה מתפאר בנו עמך ישראל בכלל וכל יהודי בפרט שנאמר: “ישראל אשר בך אתפאר” ועל ידי התבוננותי, אבוא להוסיף כוח בנפשי,לנצח את יצרי, כי הרי אתה מסתכל עלי וחפץ בניצחוני על מנת שתוכל להתפאר בי עוד ועוד. כך אשלים ואשיג את מידת הנצח ע”י מידת התפארת.
ב’.עזור לי, לתת אל ליבי, שלצורך היותי מתמידה לנצח את יצרי, עלי להכיר ולדעת את חכמתך, ע”י עיסוק בתורה שבכתב, כי כפי גודל הכרתי אותך,כך אחפוץ לנצח את יצרי .
ג.עזור לי, לנהוג בדרך המלך- שהיא הדרך הממוצעת, שבכל מידותיי אלך בדרך האמצעית, שזו מידה מובחרת, “שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם”,
כי נצח, מרמז על ניצחון היצר. כך יהיה ניצחוני ע”י מידת התפארת כי היא הקו המכריע בין החסד והגבורה. כן, עזרני, ללכת באור השם יתברך,באורך המאיר לנו במידותייך בדרך המיצוע שהיא תפארת שבנצח.
בין אדם לחברו:
א’.עזרני, לרחם על הבריות,עד שיגיעו להכיר בך. כי בכך שרואים עניים ונדכאים המתרעמים על גורלם,מיטיבים עמם ומרחמים עליהם, כך מעוררים עליהם רחמים עליונים, מסירים את התרעמותם על בוראם,ושבים להאמין בך, שאתה הטוב והמיטיב,ועוד, מבקשים ממך מחילה.
כי האמונה בך מושרשת בנצח וע”י הרחמים שלי שמושרשים בתפארת אוכל לעורר את האמונה אצל הזולת.
ב’.בכל לימוד תורה שאני מלמדת את הזולת (עדיף מתורה שבכתב חוה, למה עדיף?), עזור לי, להדגיש את עניין הניצוח של היצר, כמעשה יוסף, עד שיבואו הלומדים להתפעל גם בנפשם ולקנות מידת הניצחון בעצמם.
ג’.עזרני, לפעול מעשה טוב עבור זולתי, באופן שיהיה בו קיום והתמדה לנצח. עזור לי, להיטיב עימו בתפארת ושלמות ובפרט שלא אסטה מדרך האמת על מנת לרצות להשיג ניצחון.
באיבר:
במעשה חסד עם הבריות, עזרני, להשתמש ברגלי הימנית.
בזמן:
1.לרחם על הבריות ,ללמדם תורה שבכתב בשחר ובפרט ביום רביעי.
2 .לכוון בברכת “רפאנו” –על מה שפגמתי בנפשי ולא ניצחתי את יצרי.
3.לכוון בתפילה בשם הוי”ה-היה הוה ויהיה, בעל הרחמים והחסד.
לכוון בשעת קריאת פסוקים מנביאים(ששורשם בנצח) ובפרט בפסוקים בהם ניזכר משה רבינו (שהוא מרכבה למידת הנצח).
קנין התורה: המכיר את מקומו- כמה חשוב אבא,למדני, להכיר את מקומי ודרגתי בעבודתך.
הערה:תורה שבכתב קשורה למידת התפארת.