בין אדם למקום
עזור לי,
לתת אל ליבי,
כדי שאזכה לחסד ולאהבה אותך.
ני רוצה לקבל על עצמי עול מלכות שמים,
לכוון בכל מעשיי,
ובפרט במעשה החסד שאני עושה,
לעשות את כולם לשם עבודתך.
איני רוצה
לעשות חסד
רק בגלל שבטבעי
מתעוררת בי
רחמנות ואז כל כוונת החסד
לדחות את הצער מעל עצמי
ולא לשם מצות החסד שציותני,
אלא ברצוני לעשות חסד,
בכדי לקבל על עצמי עול מלכות שמים.
ועיקר כוונתי בחסד תהיה להישמע למצוותיך,
כך ע”י החסד אקבל עלי מלכות שמים-זהו מלכות שבחסד.
כך אשיג את אהבתך וחסדך
ע”י כוונתי לשם עבודת הבורא יתברך.
אפילו שמתעוררת בי הרחמנות הטבעית,
עזור לי, לכוונה להישמע למצוותיך
ולהתדבק במידותיך
כפי שאתה רחום וחנון אף אני רוצה להיות כך.
כשאני זוכה לפעול חסד ואהבה עם חברי,
או עם עניים או דלים,
חולים או ילדים,
אכוון להשלים את החסד
עם מידת המלכות העליונה.
כי כל החסרונות שנמצאים בעולם
מורים על חסרון שפע מהשכינה הקדושה,
ומתלבשת התעוררות זו,
בחסרון צרכי האדם.
וכאשר אני עוסקת
למצוא את צרכי האדם
אני פועלת איתו חסד.
עזור לי,
לכוון ליבי,
להשלים החסד עם השכינה,
כך אפעל חסד עם השורש הצריך חסד.
כך אשלים את מידת החסד,
שהיא גמילות חסדים
ע”י מידת המלכות,
שהיא השכינה ובה מושרשים העניים והדלים.
במידת המלכות
מושרשים ערכי התפילה
והסיעתא דשמיא והשערים.
לכן, ביום זה,
עזור לי, להתפלל,
שתהיה לי סיעתא דשמיא
ואהבתי אותך תהיה שלמה ומתוקנת,
ואעלה את כל
האהבות הנפולות שלי מעולם החומר
אליך, לאהוב אותך!!
וייפתחו לפניי שערי אהבתך!!!
כך אשיג את מידת החסד (שבה האהבה) ע”י מידת המלכות( תפילה).
בין אדם לחברו
כאשר מישהו נותן לי ועושה עמי חסד,
עזור לי, לזכור להתפלל בעבורו,
שיצליח בכל דרכיו
ואחזק את ידו וכוחו
שיוכל להמשיך לעשות חסד.
כך אשלים את מידת החסד
(שקיבלתי מזולתי)
ע”י מידת המלכות(שבה התפילה והישועה).
עזור לי,
היום הזה בפרט,
לכבד ולתת צדקה לאוהבייך,
לסייע לאלו שדרכם ללמד זכות על הזולת,
כך אשלים את מידת החסד
(שבה ערכי האהבה והזכות)
ע”י מידת המלכות (שבה הכבוד והצדקה).
עזור לי,
להתחזק במצוות השמיטה
ולחזק בה גם אחרים,
כי ע”י שמיטה עושים חסד
ועל ידה ניתן לקנות את החסד!!
השמיטה שקולה למידת המלכות.
ע”י מצוות השמיטה,
אנו לומדים,
את מידת הוותרנות,
כי אין נדיב כנותן מבלי תקווה אל הגמול.
באבר
עזור נא לי,
לתת צדקה לעניים ולדלים,
ולצורך בית הכנסת ביד ימין.
בזמן
עזור לי לתת צדקה,
ולעסוק בתורה שבעל פה,
לכבד את העוסקים בדבר הלכה, ביום בבוקר.
בתפילה
עזור לי לכוון בכל התפילה בכלל,
ובמקומות שנזכר בהם
מלכות שמים ומלכות בית דוד,
בפרט בתפילת שחרית.
וכאשר אזכיר שם אדנות ( אדונ”י),
אכוון בו אדון הכל יחיד ומיוחד.
קנין התורה ענווה.